מה הקשר בין קורונה, מיתוג אישי ולינקדאין?

Picture of תומר צוקר

תומר צוקר

מנהל שיווק ומכירות בחברות טכנולוגיה בינ"ל,
מנטור עסקי ומרצה בתחומי השיווק, מיתוג, דיגיטל ושותפויות B2B

או! אז מתברר שיש קשר והוא אפילו מאד מעניין…

במהלך החודשים האחרונים רואים יותר ויותר מחפשי עבודה אשר מציינים את סטטוס החיסון שלהם בפרופיל ה-LinkedIn ובקורות החיים שלהם.

בתחקיר שנערך בארצות הברית על ידי האתר MarketWatch, נמצא כי חלק ממחפשי העבודה התנדבו מיוזמתם לפרסם את סטטוס קבלת החיסון שלהם COVID-19 מאחר וזאת יכולה להיות דרך ליצור להם יתרון תחרותי.

השימוש במונח "Vaccinated" ואפילו בהאשטג vaccinated# בפרופיל ה-LinkedIn אינו נעשה כהצהרה פוליטית אלא כחלק מאסטרטגיה מחושבת של שיבוץ "מילות מפתח" בפרופיל ובקורות החיים בכדי לשפר את סיכוייהם של המועמדים לקבל הצעות עבודה ולבדל אותם ממתמודדים אחרים.

מטרת פרסום סטטוס החיסון היא לאותת לחברות המגייסות שהמועמד/ת זמינים ומחוסנים עבור נסיעות, פגישות עם לקוחות, טיסות מקומיות ובינלאומיות, השתתפות בכנסים, עבודה במשרדי החברה ועוד…לא מעט עובדים חוששים מנסיעות וטיסות ולכן יש מועמדים שסבורים שציון העובדה שהם מחוסנים וזמינים לנסיעות תעניק להם יתרון.

השאלה האם ומתי לחשוף את מצב החיסון – או האם ומתי לשאול על כך (מנקודת המבט של המעסיק) – היא שאלה חדשה שמייצגת את המציאות החדשה בעולם העבודה. מי היה יכול לדמיין דיון בנושא פרסום סטטוס החיסונים שלנו לפני שנתיים?…

העלילה מסתבכת מאחר ועדיין לא ברור כיצד תראה סביבת העבודה: האם ארגונים מתכננים לחזור למשרד באופן מלא? להמשיך לעבוד מרחוק? האם יבחרו במודל היברידי?

יותר מכך, יש חברות שדורשות שעובדיהן יחוסנו: סקר שנערך על ידי חברת הייעוץ Willis Towers Watson  בקרב יותר מ -950 מעסיקים גדולים בארצות הברית מצא כי ל -21% מהם יש דרישה כלשהי לחיסון כוח העבודה שלהם (כולו או חלקו). בסקר הקודם שנערך רק מספר חודשים קודם לכן, דרישה זאת הגיעה מ-9% מהמעסיקים.
מגמה דומה נמצאה במודעות הדרושים של אתר לוח המשרות indeed.com. עד סוף אוגוסט, שיעור פרסומי המשרות שמחייבות חיסון עלה ב -242% ביחס לשיעור הפרסומים בחודש יולי.

חשוב לציין שמצב החיסונים בארצות הברית שונה לחלוטין מהמצב בישראל וכך גם עמדת ממשל ביידן ביחס ללא-מחוסנים.
למרות שנציבות "שוויון הזדמנויות בעבודה" בארה"ב הצהירה כי אין הפרה חוקית במידה וחברות שואלות את עובדיהם הקיימים לגבי מצב החיסון שלהם, ההמלצה המשפטית המקובלת היא שהמעסיק צריך להימנע מלשאול עובדים פוטנציאליים לגבי מצב החיסון שלהם, לפחות עד לשלב שבו יקבלו הצעת עבודה, ולכן הכרת מצב החיסון של עובד פוטנציאלי מראש יכולה להקל על המעסיקים ולחסוך מהם לשאול זאת מפורשות. נושא רגיש ששנוי במחלוקת משפטית.

בשלב זה קיימת קבוצה קטנה יחסית של אנשים שחושפים את מצב החיסון שלהם ל- COVID-19 בקורות החיים ובעמוד הפרופיל שלהם בלינקדאין אבל יש הסבורים שרבים ילכו בעקבותיהם אם בעקבות הסיבות שציינתי קודם לכן (יצירת יתרון תעסוקתי) או בשל דרישת המעסיקים או הממשל.

עד כמה הקבוצה קטנה?

  • מבדיקה שערכתי בקרב החברים שלי מדרגה ראשונה ב-LinkedIn עולה כי מתוך כ-29,000 ה-Connections שלי אף לא אחד מהם ציין בפרופיל שלו את העובדה שהוא  Vaccinated (זאת מילת החיפוש בה עשיתי שימוש).
  • כ-175 מקרב החברים מדרגה שניה עשו שימוש במילת החיפוש המדוברת
  • כ-12,000 מקרב החברים מדרגה שלישית עשו שימוש במונח Vaccinated

אלו אינם נתונים מפתיעים מאחר והם משקפים את מבנה רשת הקשרים שלי שרובם ממוקמים בישראל אך ככל שמתרחקים, בעיקר לארצות הברית, התופעה נפוצה יותר ויותר. אם הנושא מסקרן אתכם, אני ממליץ לכם לבצע בדיקה דומה ביחס לרשת הקשרים שלכם.

כיצד הוצג המונח "Vaccinated" בכותרת (Headline) של בעלי הפרופיל? להלן מספר דוגמאות

  • "Fully Vaccinated"
  • "Vaccinated"
  • "Vaccinated for Victory"
  • "Educated. Dedicated. Vaccinated."
  • "Fully vaccinated against COVID-19"
  • "#vaccinated"
  • "Vaccinated and #ReadytoWork"
  • "Traveling Salesman *Pfizer Vaccinated"
  • "Double Vaccinated"

ושאלה לסיכום:
מה דעתכם: האם אנחנו צפויים לראות ב-LinkedIn שדה חדש בפרופיל שמציין את הסטטוס החיסוני שלנו?…

עוד כמה דברים שאולי יעניינו אותך.

שלושה עוגנים של ידע.

מיתוג אישי ומיתוג מעסיק:
כלים להצלחה

כיצד ניתן ליצור בולטות אישית ואותנטית?
מהו הבידול המקצועי שלכם
ואיך תביאו אותו לידי ביטוי?

שיווק ומכירות לעולם ה-B2B
בעידן הדיגיטלי

מהו ה"תבלין הסודי" שיהפוך את הארגון שלכם
למכונת עסקים משומנת בתקופה שבה ה-ONLINE הוא הבמה המרכזית?

תורת הנטוורקינג
וה - Social Selling

כיצד תוכלו לרתום את הרשתות החברתיות לפיתוח מערכות יחסים אפקטיביות
עם הלקוחות שלכם?

רוצה עוד כמה טיפים להצלחה?

בנסיעה הזאת, יש מקום גם לך!

רוצה לקבל את כל הטיפים, בלי טריקים, החדשות, התובנות, התועלות שאני מוצא ומסייעים לי - ישירות למייל?
נו, אז קדימה!

דילוג לתוכן